Jos lentosi peruutettiin, mutta siitä ilmoitettiin sinulle alle 14 päivää ennen lähtöä, eikä lähtö -tai menomaassa ollut voimassa rajoituksia. Voit hakea korvauksia 600 € asti.

Tässä on kopio sähköpostista joita olemme itse käyttäneet hakiessamme korvauksia lentoyhtiöiltä. Seuraa ohjeita täyttääksesi (sulkeissa) olevat kohdat omilla ja lennon tiedoilla. Ja lähetä kirje lentoyhtiöllesi.

Jos saat negatiivisen vastuksen korvaushakemuksellesi, vaikkakin olet oikeutettu korvaukselle. Voit olla meihin yhteydessä, niin autamme parhaamme mukaan. Jos ole varannut lentosi online-matkatoimistosta, ole yhteydessä heihin.

 

Kuinka täydentää sähköpostiviesti?

 

  1. Ensinnäkin tarkista oliko lento varmasti peruutettu 14 alle päivää ennen lähtöä, ja minkä syyn lentoyhtiö antoi peruutukselle.
  2. Tarkista lentokenttien välimatkan (voit käyttää esim. distance.to sivustoa apunasi).
  3. Kun tiedät lentosi pituuden, täytä tekstiin jokin seuraavista:
    250€ (jos lennon pituus 0-1500km) – 7.1.a
    400€ (jos lennon pituus 1500-3500km) – 7.1.b
    600€ (jos lennon pituus  +3500km) – 7.1.c
  4. Korvaa (sulkeissa) oleva teksti omilla sekä lennoin tiedoilla.
  5. Kun olet korjannut tekstin, voit lähettää sen lentoyhtiölle.
  6. Jos tulee kysyttävää voit lähettää meille viestin tästä, niin vastaamme mahdollisimman pian.

 

⇓ KOPIOI TÄSTÄ ALAS ASTI ⇓

 

(Sinun etunimi ja sukunimi)

(Sinun puhelinnumero)

(Sinun sähköposti)

(Lennon numero ja sen päivämäärä)

 

Dear Sir or Madam,

 

Based on the Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 “Establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, and repealing Regulation (EEC) No 295/91” and its art. 7.1.(a,b,c – valitse yksi kirjain 3. ohjekohdan mukaan)  based on art. 5.1.c of above regulation I require you to give me compensation amounting (syötä summa 3. ohjekohdan mukaan)  EUR required by the mentioned above Regulation.

 

The topic’s flight from (LÄHTÖ) to (MÄÄRÄNPÄÄ) which took place on (LENNON PÄIVÄ), flight no. (LENNON NUMERO esim. FR 1234) has been cancelled. After my investigation, the flight has been cancelled without any extraordinary circumstances. Based on art 5.1.c In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7. Your possible argument saying that the flight: ”has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken” or that the flight was cancelled because of the COVID-19 global situation is invalid. This is based on notice NOTAM which indicates that in the both: destination and departure country flights were not suspended the subject day. The airports’ operations had NOT been suspended, cancelled nor delayed either and most of the other aircraft and airlines had been operating without any delays nor cancellations that day.

 

Amount of (syötä summa 3. ohjekohdan mukaan)  EUR is based on art 7.1.(a,b,c  – valitse yksi kirjain 3. ohjekohdan mukaan) since the distance between (MÄÄRÄNPÄÄ) and (LÄHTÖ) is (VÄLIMATKA KILOMETREISSÄ) km.

 

I am looking forward to your answer,

Best regards,

(Etu -ja sukunimi)